söndag 31 juli 2016

Mini makeover av vardagsrummet

Hej! 

Jag har länge varit väldigt trött på vår gamla, slitna tv-bänk som har följt med i många flyttar. Den kom på köpet då jag och Danne flyttade ihop och han köpte den redan år 2008. Vi har funderat på att bygga en egen men det slapp vi då jag hittade denna pärla i uthuset. Vi köpte skänken för många år sedan då vi var till Nykarleby och hämtade några gamla dörrar från ett hus som skulle rivas. Då lillan låg och sov gjorde jag slag i saken och bar in bänken och den passar perfekt tycker jag. 




Nu har också makeovern av gungälgen blivit klar, och passar in bättre nu som grå än röd som den var tidigare. Egentligen tyckte jag den var tuff i orginal färgen men passade inte alls ihop med den övriga inredningen. 


Sakta men säkert ändras inredningen mot det håll jag vill, men ännu är det en bit att gå. Vi kan ju tyvärr inte byta ut allt på en gång även om jag skulle vilja det. Nu återstår vardagsrumsbordet och köksbordet. Till matsalen är tanken att vi skall bygga ett större bord av våra gamla golvplankor som ligger i uthuset, det vi har nu är för 6 personer och känns lite litet då vi ofta har mycket gäster på en gång. Om vi skall ha nytt vardagsrumsbord eller om det skall få en omgång färg återstår att se. 

Ha en bra dag i solen allihopa!

2 kommentarer: