onsdag 3 augusti 2016

piff i köket och halvårsbebis!

Hej!

Som jag nämnt tidigare håller jag på fixar och donar här hemma och piffar upp en knut i taget. Då vi planerade vårt kök visste vi att vi ville ha en stor del öppna hyllor istället för skåp men jag har haft lite svårt att få till dem på ett snyggt sätt. Men nu känner jag mig ganska nöjd med två av dem. 


Den gamla potatislådan i trä fick jag av min pappa i helgen och den fick sätta färgskalan. 




På bild ser det så snyggt och enkelt ut med "organiserat kaos" men jag tycker det är såå svårt att få till det utan att det ser för sterilt och ordnat ut. Som tur blev det betydligt snyggare efter än innan där jag bara ställt upp saker på måfå. 


Idag är en lite speciell dag hemma hos oss då vårt lilla hjärtegryn blir ett halvt år! Tänk så fort tiden går, nyss var hon en nyfödd liten knodd som låg där man lämnade henne och nu är hon en pigg och glad liten tjej som undersöker världen all sin vakna tid. 


Hon är verkligen underbar vår lilla Elvine. Min bror sa en dag att han aldrig hört henne gråta och det är nog en ganska bra beskrivning på henne. 98% av tiden skrattar hon och gråter hon vet vi att något är på tok eftersom det händer så sällan. 


Nu skall vi fira med lite lunch tillsammans med tant Caro som varit bortrest i hela två veckor. 

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar