fredag 8 augusti 2014

Vår förlovningsfest!

Idag har jag äntligen gått igenom alla sommarens bilder och hoppas på att få dem hit till bloggen så småningom. Vi börjar med sommarens högpunkt för oss nämligen vår förlovningsfest. På dagen hade vi kaffe för släkt och barnfamiljer och på kvällen hade vi raj raj partaj med kompisarna med Astrid Lindgren tema.

Här kommer bildregnet!


Jag älskar pasteller och på en sommarfest passar det ypperligt! (dock undrade nog sambon om jag ställde till med förlovningsfest eller barnkalas ;)



Cupcakesen fick olik färgade flaggor som var passliga att märka för dietmat, ovan LL cupcakesen som står för låglaktos.



Lite småkakor.




Vi hade ingen traditionell gräddtårta utan körde istället på DETHÄR receptet.  De fina dekorationerna hade min syster knåpat ihop.


 Smörgåstårtorna hade Danne gjort.


 Som gästbok hade jag gjort ett litet fotoalbum med bilder på oss genom åren (dock står det fel förlovningsdatum på boken på bilden, det skall givetvis vara 2013 istället för 2012 ;)


Vi hade många härliga gäster på kafferepet, både stora och små :)






Färgtemat på kvällsfesten var samma som på dagen :)



Det är ju ingen Astrid Lindgren fest utan sockerdricka! 



Vi hade samma meny på kvällen fast vi serverade lite sallader och tillbehör som tillägg till smörgåstårtorna på kvällen.


En liten godisaffär hade jag också fixat till.


Här har vi min blivande man som hade klätt ut sig till Alfred kvällen till ära.


Prussiluskan med vänner!


Ida och Emil!


Nils Karlsson pyssling kom också på besök!


Mina föräldrar som Jocke med kniven och Karlsson på taket.


Ronja 1 och Ida 2.


Prussiluskan och gänget hade skrivit ihop ett finfint tal (och Sandra förstås <3)



Tengil och Ronja + lilla gubben i bakgrunden.


Här tävlar Lina (jag) och Alfred mot varandra, blodigt allvar!


Bulten i bo med sin bästis Luna.


Poliskonstapel Kling var på festen och höll stämningarna.

Tyvärr fastnade inte ens hälften av gästerna i min kamera, borde ha anställt en fotograf ;) Festen fortsatte in på morgontimmarna och värdparet var mer än nöjda med festen. tack alla som var med och gjorde denna dag oförglömlig!!

7 kommentarer:

  1. Oj jessus va häftigt party, de e nog nästan så att man borde ha flygit från Turkiet för att vara med. Du/ ni e helt otroliga på alla bakverk o vilken super ide med A. Lindgren tema, alla hittar säkert sin favorittyp. Kram o bröllopet missar vi inte😊😊😊. Kram från Lotta på bråkmakargatan

    SvaraRadera
  2. Grattis till förlovningem :)

    SvaraRadera
  3. Grattiu till förlovningen. Vilka fina partyn ni haft. Mycket gott ser gästerna ut att ha blivit bjudna på. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Vilket supertema! Jag googlade runt efter lite tips till vår förlovningsfest och blev förvånad när jag kände igen många gäster här :) Jag läste din blogg förr men har tydligen missat att du börjat igen, vad kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa Astrid tema var verkligen toppen! :) Välkommen tillbaka, pga tidsbrist uppdateras det inte allt för flitigt här, ibland flera gånger i veckan och ibland kan det gå månader i mellan ;)

      Radera