måndag 18 juli 2016

Tillbaka till vardagen

Hej!

Idag började pappan i huset jobba igen efter semestern, tråkigt för oss som lämnar hemma. Men i en månad kommer han jobba måndag till fredag och inte tre skift som han i vanliga fall gör så det betyder att vi i alla fall har honom hemma på kvällarna och till helgen. Även om han har byggt mycket under semestern är det skönt att ha någon annan vuxen i huset att prata med. Fast jag skall minsann inte klaga eftersom jag har det stora privilegiet att få vara hemma med lilla Elvine. 


Just nu går dagarna ut på att leka, busa och sova lite där emellan. Att äta riktig mat tränar vi på också flera gånger om dagen, vilket går bättre och bättre hela tiden. Eftersom vår dam ännu inte trivs allt för bra ute får vi passa på att ladda med frisk luft medan hon sover. Idag tog vi en riktig långpromenad i solen, skönt! 


Lite pyssel hinner jag också med mellan varven. Det är tur att Elvine än så länge gillar mammas handgjorda leksaker, skramlan jag sydde medan hon låg i magen är en av favoriterna. En beskrivning på den finns HÄR



Idag håller jag på gör en liten makeover av en gungälg som var på väg till tippen, men den får ni se då den torkat. 

Även om vårt lilla troll är väldigt lugn och nöjd av sig har jag ibland svårt att hinna med allt jag vill hemma och lyfter verkligen på hatten åt dem som hinner hålla hus och hem i skick då de har flera barn och själv jobbar. Men jag borde väl sänka kraven på mig själv aningen och njuta mer av dagarna istället för att jaga ett felfritt hem, det är nog inte så lätt att uppnå efter att man fått barn. 

Ha en bra dag allihopa! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar