måndag 9 maj 2016

En liten uppdatering om livet och övre våningen

Hej! 
Vilka härliga vårdagar vi har bakom oss! Jag behöver knappast förklara varför bloggen har varit tyst ett tag? Vi har njutit av långa promenader i solen, fix och don på gården och umgåtts med vänner. 



Valborg och första maj har vi också firat i trevligt sällskap. Elvine var på majtorget för första gången och fick en ballong som hon älskar att titta på. 


Sen har vi firat min första morsdag också, en alldeles underbar dag! Väcktes av kaffe på sängen av en glad gubbe och skrattande bebis. Jag är så evigt tacksam över att få vara mamma. Sedan Elvine kom till världen har livet blivit så mycket mer innehållsrikt och varje morgon är jag tacksam över att få vakna upp till en ny dag. Att få fira morsdag har länge varit en dröm för mig och jag hoppas att alla mammor där ute känner likadant. Ta aldrig era barn för givet, alla får inte privilegiet att bli någons mamma och varje barn är en gåva. 


Övre våningen går också framåt. Det har jobbats på bra där uppe den senaste tiden och snart är det tråkiga och tidskrävande arbetet med golvet klart. Då återstår mycket roligt arbete som ger snabba resultat. 


Läckan jag skrev om i förra inlägget var som tur lätt fixat; en ventil behövdes spännas åt. Vilken tur vi hade!


Nu skall jag fortsätta mysa med bebisen som ligger och sussar skönt bredvid mig. Ha det så bra tills nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar