lördag 23 april 2016

Hej!

Nu är vi hemkomna efter en minisemester nere i södra Finland där Elvines farmor, farfar och faster bor och många av både mina och Dannes kompisar. Det var som vanligt roligt att komma bort från vardagen men det var minst lika skönt att komma hem till lugnet i Sundom. Jag är nog glad över att Danne inte vill flytta ner till Esbo där han kommer ifrån, storstadslivet är nog inget för mig. 


Här hemma har det inte hänt mycket sen vi for, förutom att dom fina nejlikorna jag köpte inför namngivningen har slagit ut, aningen för sent ;)


Innan festen tog vi oss i kragen och satte upp några hyllor och lite tavlor här hemma. Nu känns hemmet mera ombonat och det syns att någon bor här. Dock kastade jag upp alla prydnader i all hast så både hyllan i köket och i vardagsrummet kräver nog lite mera kärlek innan jag kan känna mig nöjd.


Denna fina gamla karta som får pryda sovrumsväggen hittade vi i ett rivningshus i Nykarleby uppe på vinden. Vet ej från vilket årtal den är men ganska gammal är den nog om man ser på de olika ländernas gränser.




På övre våningen blir det nu en liten ofrivillig paus då det visat sig att något av golvvärmerören läcker och trycket i slingorna sjunker. Det kommer ta en hel del tid att hitta läckan men som tur är märkte vi det redan nu innan vi lagt sista gipslagret ovanpå. 


Vår lilla, lilla skatt växer sig större för varje dag. Nu kräver hon mera liv och rörelse och älskar att stå upp i mammas eller pappas famn och upptäcka världen! Hon är så glad och nöjd då hon är vaken och sover så gott då hon sover. För tillfället sover hon mellan kl 23 och 10 på nätterna vilket gör att mamma och pappa orkar busa och stoja på dagarna. Underbara lilla unge!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar