onsdag 13 april 2016

Veckorapportering

Hej allihopa! 

Vilket underbart vårväder vi har idag! Vår dag började med en långpromenad längs åkrarna med Luna och hennes hundkompisar, synd bara att solen råkade gömma sig just då och snön föll som om det vore januari. Då vi kom hem fortsatte lillan sova och jag passade på att ha storstädning i köket, minsann välbehövligt. 


Även om vi båda är renliga av oss behövs ibland att man plockar bort alla prylar och torkar alla ytor ordentligt. 



Sen hann jag också få mitt evighetsprojekt matsalsbord färdigt idag. Jag började måla det några dagar innan Elvine föddes och efter det har det lämnat för att stå stirra på mig varje gång jag gått förbi. Men nu är det gjort, SKÖNT!


Bordet och stolarna är målade två varv med Helmi grundfärg och ett varv med grå möbelfärg. Att klä om dynorna gick i ett naffs och var jätteenkelt. 


Såhär såg bordet ut innan:


I lördags hade vi en dag tillsammans med våra vänner och jag blev återigen påmind om varför vi valde att bygga stort kök i kombination med matsal och vardagsrum. Det är ju så underbart att stå laga mat utan att gästerna behöver sitta i ett avskilt rum. 


På förmiddagen var mina tjejkompisar här och vi fixade tillsammans en supergod brunch och på kvällen blev huset fullt av glada barn och deras föräldrar och vi hade årets första grillmiddag. 



Den yngsta av oss tjejer fick också vara med på brunch!


På övre våningen går det snabbt framåt nu tycker jag. Gipsskivorna på väggarna blir fler och fler och idag dras golvvärmeslingorna. 





Själv är jag inte uppe alls utan går bara och fotograferar mellan varven. Jag håller mig nere och förbereder den kommande namnfesten som vi har på lördag. Det är ju så jätteroligt att baka och pyssla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar