tisdag 17 maj 2016

Loppisfynd!

Hej! 

Jag är en riktig loppisfantast och kan gå i timtal för att titta på ditt och datt. Sedan vi fick veta att vi väntade Elvine blev det ännu roligare att gå eftersom det finns så stort utbud av bebiskläder. Dock tycker jag att priserna på loppis har blivit onödigt dyra, förr då man handlade där betalade man mellan 0,5-2€ för en tröja och nu kan priserna gå upp mot 15-20€. Tror tyvärr det beror på att vi shoppar allt mera och får skåpen fulla av så gott som oanvända plagg som man sedan tröttnar på eller som man köpt bara för att det var billigt (undertecknad är själv expert på det senare alternativet). 

I helgen besökte vi som många andra Vasabor megaloppiset i Botniahallen. Där kändes det som om priserna var ÄNNU högre än på "vanliga" loppis så det blev ingen storshopping direkt, men några plagg kom vi dock hem med.


Jag har länge varit på jakt efter en finare vardagstunika åt mig själv som jag kan ha på kalas eller en lunch på stan. Hittade efter mycket letande en ljusblå av märket House Doctor. Den passade dessutom riktigt bra så jag gjorde nog rätt i att köpa den även fast jag tvekade en stund p.g.a. priset. 


Dagens bästa fynd var en Reimahalare åt lilla damen. Blev genast förtjust i färgen och läderdetaljerna! Dessutom fick jag den nerprutad med hela 10 eurosar så jag kände mig riktigt nöjd. Den är ju ganska ljus i färgen så tror att den får bli en halare hon inte kryper omkring på gården med utan får använda den då vi åker till stan eller butiken. 


Barnkläder fanns det jättemycket av men det var mera regel än undantag att de var över 2€ / plagg vilket jag tycker är mycket då man ser på plagget att det är välanvänt. Sen var det aningen svårt att hitta fynden också eftersom de flesta bord hade stora korgar med kläder så man fick gräva ganska djupt för att se vad som dålde sig under massorna. En blå tunika och ett par leggings fick det bli. 

Jag lämnade ändå loppiset med ett leende på läpparna tack vare halarfyndet och kommer nog att åka dit igen nästa år om det ordnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar