lördag 18 oktober 2014

DolceVita Design

Hej!

Låt mig presentera mitt senaste projekt DolceVita Design. Jag har i flera år funderat på att börja sälja lite av mina alster och nu känns det som rätt tid. Även om vi har mycket med husbygget just nu så behöver jag tid för pyssel. Om jag tar emot beställningar är jag tvungen att ta mig tiden vilket får mig att slappna av och rensa tankarna. Till en början har jag tänkt sälja pannband och mössor. Egentligen skulle jag vilja koncentrera mig på en mera lantlig, gammaldags stil med spets och jordnära färger. Gammaldags rosa, vita och gråa nyanser. Men för att ha ett bredare utbud kanske jag syr lite färggranna mössor också eftersom jag vet att de är så populära just nu. Ännu har jag inte lagt ut något till försäljning utan arbetat fram modeller, mönster och provat olika storlekar. Nu tycker jag att jag har det på koll. 

Första dagen jag hade köpt min nya overlockmaskin sydde jag ett testpannband åt mig själv och har använt det så gott som varje dag sedan dess. 


I morgon skall jag ha en liten fotosession med min syster och hennes lilla Felicia, då skall de få matcha med ett varsitt ljusrosa pannband. 


 




 Får se när jag tar mig ann att göra ett facebook och instagramkonto för DolceVita design. Det jag varit lite rädd för är regler och bestämmelser kring eget "företag". Men den informationen jag fått från skatteverket är att det är okej att sälja på marknader och mindre beställningsarbeten utan Y-tunnus bara man håller sig under en viss inkomstgräns och sedan deklarerar inkomsten till skatteverket. Någon som har erfarenhet av detta? 

Förutom pannbanden och mössorna har jag provsytt  lite bebisbyxor och vimplar. Dessa kommer jag troligtvis också sälja i framtiden.

På Stundars julmarknad får jag se om det överhuvudtaget finns intresse för mina produkter. Skall bli spännande :) 

2 kommentarer:

  1. Wow!! Jättefina speciellt mössor med en ros på <3 <3 Ja, och måste komma dit till Stundars! ;)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! :) Dina mössor och pannband är superfina. :)

    SvaraRadera