fredag 17 oktober 2014

Vårt lilla kryp in!

Hej!

Som jag tidigare har skrivit bor vi nu tillfälligt i en hyreslägenhet. Idag tänkte jag visa lite bilder härifrån. Jag har minsann inte lagt ner mycket kärlek på inredningen och kommer knappast göra det heller då jag vet att det bara är tillfälligt vi bor här. Dessutom bor vi ganska smått mot vad vi är vana vid så det är ganska opraktiskt möblerat. Men lite mys behövs för att vi skall trivas :)

Det rum jag tycker bäst om här är sovrummet. In dit har vi dubbeldörrar med glasfönster som gör att rummet blir ljust och luftigt. Dock har vi grå plastmatta och halvgula tapeter i hela lägenheten vilket är mindre charmigt.. Eftersom vi hyr av Pikipruukki kommer vi inte heller lägga upp något på väggarna eftersom de är noga med vilken "skada" man gjort åt lägenheten då man flyttar ut. 


Att ha den stora ramen med flera bilder ståendes på en byrå är ingen optimal lösning men lite bilder på nära och köra vill vi ändå ha framme!


Den lilla TV:n i sovrummet är perfekt för trötta hemmakvällar då man bara vill mysa under täcket!


Till förlovningspresent hade vi önskat oss en säng, eller rättare sagt bidrag till en säng. Det fick vi också :) Vi hade länge titta på serien Birkeland från Ikea och vi är jättenöjda. Jag älskar den här sängen! Tusen tack alla inblandade!




I somras hittade jag ett reabord på Säde där det fanns många olika plastblommor från Sia för endast en euro styck. Jag köpte hem flera stycken och har nu spritt ut dem lite  här och där i lägenheten. Trevligt med lite blomster nu då det inte finns allt för mycket snittblommor i butiken. 


Pengarna som vi fick till förlovningen räckte också till två stycken Hemnesbyråer. Dessa kommer garanterat behövas i nya huset. 


Flera helhetsbilder kommer senare då vi har fått allt på plats i vårt lilla krypin :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar