tisdag 7 oktober 2014

Pyssel!

Idag då jag gick igenom lite bilder på datorn hittade jag en del bilder på det jag pysslat den senaste tiden. Tycker mycket om att fixa och dona då någon fyller eller behöver uppmuntras med en liten present. I år skall jag också göra premiär på Stundars julmarknad där jag kommer sälja lite hemlagat smått och gott, bland annat mössor och hårband åt både barn och vuxna samt lite etiketter och annat inför julen. 

Tilda böckerna har sedan många år varit en stor favorit hemma hos mig. Det var de böckerna som fick mitt intresse för lantlig inredning att vakna från första början. Om jag har lite extra tid över syr jag gärna en nalle, tomte eller kanin att ha som prydnad. Dock är detta inget jag säljer eftersom det tar så lång tid att tillverka och gör det mest som tidsfördriv åt mig själv. Nallen nedan är sydd enligt ett Tilda mönster. 




Då vi får barn på besök saknar de ofta något att leka med eftersom Lunas leksaker är de enda vi har hemma. För länge sedan sydde jag en enkel nalle att ha hemma inför barnbesök och det blev en favorit hos Dannes guddotter. Då hon fyllde två år sydde jag en egen åt henne fast i större modell. 


Mycket enkelt mönster som endast består av fram och bakstycke plus öron. Nosen och ögonen har jag målat med textilfärg. 


Tvååriga tjejen fick också ett matchande rosa kort som ni ser ovan. 

Resten av korten får tala för sig själva:





Som ni ser har jag just nu en ganska standard modell på mina födelsedagskort. Sizzix pepparkaksstans är såå användbar då jag gör kort. Enkelt och snabbt går det. 

Kortet längst ner gjorde jag till helgens bröllop. Först ser ni framsidan av kortet och sedan insidan där jag gjort en liten ficka för best mannen Dannes tal :) 

Varje gång jag uppdaterar bloggen märker jag hur roligt det är. Synd att det nu för tiden blir allt för sällan jag uppdaterar. Då vardagen rullar på är det sällan jag sätter mig ner, slår på datorn och flyttar över bilder. Borde nog ta mig i kragen och göra det oftare, det är ett så roligt sätt att dokumentera det roliga i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar