onsdag 6 januari 2016

Min babyshower

Hej!

Som jag skrev i mitt maratonilägg ordnade mina fina vänner en babyshower åt mig kring julen. Jag har tidigare varit med och ordnat två babypartyn och tycker det är roligt att samla alla vänner och fira den lilla. Dop eller namngivning är ju en fest då man sällan bjuder in vänner så därför tycker jag det passar bra att fira med tjejkompisarna lite skilt.
Den söndagen trodde jag att vi skulle ha brunch hos min syster och jag blev väldigt förvånad då alla mina närmaste vänner var samlade i min systers lägenhet :) Av en slump hade jag tagit med mig kameran men satte  nog inte mycket fokus på att fotografera.


Tror ändå att jag fick med allihopa på något litet hörn :) Lite harmligt dock att jag inte tog bilder på dom fina dekorationerna min syster fixat till! 


Jag blev bjuden på massvis av god mat, både sött och salt. Det allra godaste var nog snickerskakan på bilden ovan. Ibland blir såna här kakor lite väl kraftiga och söta men denna hade en perfekt balans mellan sött och salt. Blir definitivt att fråga efter receptet :) 


En jätte, jättefin blöjtårta fick jag också! Alla tycks nog känna både mig och Danne och vet vilka färger det är som gäller hemma hos oss :) Lite svårt var det att fånga den på bild, den ser ståtligare ut i verkligheten. 


Den var fint dekorerad med rosor och band i mina favoritfärger. 

 

Sen hade duktiga kompisen Laura stickat två par jättesöta tossor! Även de i perfekta färger. 



Dessutom gömde tårtan två fina bodyn och ett par vantar av favoritmärket Newbie. Och en alldeles bedårande kanin från Pentik! Hoppas att den blir bebisens favorit mjukisdjur ;) Lär bli mammas favorit i alla fall!


En del nödvändigheter som badtermometer, sked, tuttar och hygienartiklar fick vi också. Bra att få sådant man knappast kommer på att köpa själv innan det behövs. 


En jättefin ram med plats för 12 små bilder fick vi också. Den kommer definitivt hänga i bebisens rum sen då det är klart. Perfekt för mig som älskar att ta bilder.


Sist men inte minst denna supersöta, hemmastickade koftan i det mjukaste material man kan tänka sig! Passar åt både flicka och pojke, sommar som vinter.

Förutom den goda maten hade vi också lite roligt program. Barnmorskan i gänget hade fixat en frågesport om graviditet och småbarn. Sen hade vi en "gissa vem" lek som var väldigt skojig. Alla gäster hade tagit med sig en bild på sig själva som bebisar och så skulle vi alla gissa vem som var vem. Det var betydligt svårare än man kunde tro och även om alla på plats var mina närmaste vänner gissade jag fel på en del bilder.

Det roligaste med festen var nog att samla alla hjärtevänner på ett ställe. Det är ju ganska sällan man träffar alla samtidigt eftersom man har lite olika umgängeskretser. Synd var dock att några inte hade möjlighet att komma men får fira bebisen med dem separat :)

Ett stort tack till alla som kom och ett speciellt tack åt Jessi som fixat så fint och lurat mig totalt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar