lördag 16 januari 2016

Lyckobubbla

Hej!

Nu är vi inflyttade i huset men lever fortfarande bland ouppackade lådor och möbler här och där. Idag är första dagen som Danne har varit ledig från jobbet sedan vi fick grönt ljus att flytta in och det har varit en alldeles fantastisk dag! 

Dagen började med sovmorgon utan väckarklocka och vi båda vaknade utvilade, såå skönt. Danne satte igång en brasa och gick ut med Luna för att skotta snö och jag ställde mig i köket och började baka fastlagsbullar. Då sköljde lyckan som en våg över mig och jag stannade upp ett tag. Precis det här är vad jag har drömt om så länge jag kan minnas, ett eget hus och en egen familj. Karriär, dyra bilar eller att resa jorden runt har aldrig stått på min önskelista. Jag vill ha den enkla vardagen med dem jag älskar mest. 





Känslan av ett eget hem är så överväldigande och stor nu efter att ha levt lite här och där så det är svårt att beskriva. Jag vill bara stanna tiden och låta allt vara såhär bra som det är just nu. Snälla du som styr, låt mig leva i min lyckobubbla ett tag utan att ta ifrån mig något. Är det nått den senaste tidens händelser har lärt mig är det att man inte skall ta något förgivet här i livet. 

Mitt i mitt lyckorus och bullabak meddelade Danne att vi får lite matgäster till kvällen. Allt som allt blev vi 7 vuxna och 5 barn. Min första tanke var hjälp, mitt i flyttkaoset, vi har ju knappt tallrikar uppackat så det räcker åt alla. Men gästerna kom och det blev en toppen kväll. Jag satt gång på gång och sög in känslan av att vi faktiskt klarade det, vi byggde huset vi ville ha som är anpassat efter just detta, stormiddagar med massor av vänner. 





Nu sitter vi båda här, utmattade efter dagens flyttrumba, omgivna av flyttlådor och stearinljus, tittar runt oss och är så förbaskat lyckliga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar