fredag 15 november 2013

Muffinsbak

Hej där ute i fredagsmyset! 

Passar på att blogga lite medan gubben sitter fastklistrad framför fotbollen på TV:n, själv är jag inte alls intresserad. 
Ikväll måste jag få visa min nya, fina skål som jag köpte för ett tag sedan från inredningsbutiken Kaunis Coto som vi har här i Gerby. Nu för tiden är det mycket roligare att vispa ;) 



Igår hade vi besök av "svärmor" med sambo från södra Finland och inför detta bakade jag blåbärsmuffins. 
Som bas använde jag ett grundrecept på muffins från rutiga kokboken och lade till blåbär i smeten. För att lyxa till det ytterligare toppade jag muffinsen med färskostfrosting. 


Tidigare på dagen var vi och hälsade på en kompis som behövde lite uppmuntring. Även han fick några muffins och ett snabbfixat kort. Big shoten har visat sig vara bra då det gäller att knåpa ihop ett kost under tidspress. :) 
Nu skall jag fortsätta fredagsmyset med att läsa mina favoritbloggar :) 
Ha en fin kväll där ute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar