tisdag 15 oktober 2013

Födelsedagskort, DIY

Hej och hå! 
Idag tänkte jag visa steg för steg hur jag fixar ihop ett enkelt födelsedagskort. 



1. Jag började med att vika ett kartongark i storlek A5 på mitten. 

2. Sen klipper jag till en pappersbit i mönstrat papper som är aningen mindre än kortbotten. 

3&4. På mitt mönstrade papper stämplar jag några krumelurer så att kortet inte skall bli för tomt. Jag tycker bäst om att använda clear stamps. 

5.  Sen plockar jag fram pappersblommorna. Till detta kort använder jag ljusa färger. Tidigare limmade jag alltid fast blommorna med fotofix men nu har jag upptäckt ett toppenlim från Panduro. Limmet torkar snabbt och pappret blir inte buckligt. HÄR kan ni beställa limmet.

6. I mitten på varje blomma limmar jag en liten "pärla".

7. För att få lite mera detaljer stansar jag ut en spetskant i vanligt kopieringspapper med min stans från fiskars. Då jag köpte den tyckte jag den var aningen dyr men den har verkligen varit värd varje euro, använder den massor. 

8. Runt kanterna på det mönstrade pappret och kortbotten färgar jag lite med en ljusbrun stämpeldyna för att få en gammaldags känsla. 

9. Till sist limmar jag ihop hela kortet och skriver grattis med bokstavsklistermärken från Panduro. 

Lätt som en plätt ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar