söndag 27 oktober 2013

Svåraste rummet

Hej och hå i söndagssolen!
Idag har jag gjort ett tappert försök att få någon ordning i pysselrummet. Jag har inte lyckats knäcka ekvationen pysselmaterial + praktisk förvaring = snyggt... Förstås är jag jätte tacksam över att få ha ett helt rum för mina prylar men ändå drömmer jag om DEHÄR eller DEHÄR.
Det mesta hos oss är ju vitt och det är så vi vill ha det, men pysselmaterial i endast vitt skulle knappast vara så roligt ;) 





Något jag har googlat på i alla år som jag hållit på med scrapbookingen är någon fiffig förvaring för cardstocken. Jag skulle vilja ha en översikt över alla hundratals papper som jag samlat på mig. 



I veckan flyttade dessutom ett till inredningsbekymmer in till mig, nämligen Big shoten ;) Den är inte så fin att se på men ack så rolig att använda!! Tänk att jag inte kommit i kontakt med den tidigare, den öppnar en helt ny pysselvärld. 
För er som inte vet vad denna makapär gör så är det en stor stansmaskin. Med hjälp av den kan man lätt stansa ut bokstäver, figurer, mönstra papper och så vidare. 



I och med Big shoten har min scraplust väckts igen. Det är ett bra tag sedan jag pysslade annat än kort så jag är minsann lite ringrostig. 
Ibland har jag svårt att komma igång och då behöver jag hjälp med inspirationen. Denna gång gjorde jag det ganska lätt för mig och nästan kopierade en färdig LO. Slumpmässigt valde jag Miss goldies finfina bild som ni hittar HÄR.



Nu är pysselrummet välorganiserat och städat för en stund tills nästa gång då pysselandan faller på och rummet förvandlas till ett bombnedslag ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar