onsdag 2 oktober 2013

Sovrumsbilder

Efter första visningen på lägenheten var sovrummet det rum jag kom ihåg sämst. Det var tråkigt och intetsägande med tråkiga beige tapeter och en mörk fondvägg. Vi var båda överens om att riva dom fula tapeterna och göra om rummet till vårt eget och det tycker jag vi har lyckats med!
 
 
Jag satt flera timmar och kollade runt på olika bloggar och googlade på sovrumsbilder. Inne hos Lotta med bloggen Fyra årstider fick jag inspirationen till panelen, SÅHÄR ser det ut hos henne.
 
Eftersom sambon gillade idén började paneljakten. Efter mycket letande hittade vi ett svenskt företag vid namn Lundbergs som tillverkar panelen. Efter några veckors väntetid hade vi panelen hemma. Den kom i bitar som var ca. 1,5 m långa som sen sågades efter rätt mått och limmades upp på väggen med superstarkt bygglim.

 
Kuddar och täcken kan man inte ha för mycket av. Tycker jag i alla fall ;) Spetsfilten är ett omsytt lakan som jag hittat på loppis. Bakpå har jag sytt en vi fleecefilt.


 
Överkast brukar tyvärr vara svindyra, men vårt nuvarande fyndade jag för en billig peng på Jotex. Det har fungerat superbra eftersom det varken drar åt sig smuts eller hundhår fast det har en matt yta.
 

En Happy joe ciderflaska i glas blev en perfekt vas för ett blomskott!




Luna hänger förstås med då jag springer runt och fotar. Hon vill ju också vara med! :) 

1 kommentar:

  1. Vilket härligt sovrum. Hittade din blogg nyss och är redan förtjust. :)

    SvaraRadera