torsdag 5 september 2013

Rundtur, hobbyrummet!

Välkommen upp på övre våningen :) Då man kommer upp för trappan möts man av mina favorittavlor som ni ser nere till höger. Både kort och ramar har jag köpt på Ikea. 


Då man kommer upp och vänder till vänster kommer man in i hobby/gästrummet. Vilken dröm för mig som tycker om att pyssla att ha ett helt rum för alla saker :) Det svåra är dock att få det att se snyggt och organiserat ut utan att det blir kaos för ögat, för en hel del pysselsaker har jag samlat på mig genom åren. 


 Den huvudsakliga förvaringen av alla småsaker är i vitrinskåpet från Ikea. Serien heter Smådal men tyvärr tror jag att de har slutat sälja den nu. 


Inne i vitrinskåpet har jag sorterat alla småprylar i glasburkar så att jag lätt kan se var jag har allt :) 


Då vi flyttade in var det ljusblått i rummet eftersom en liten pojke hade bott där. Ganska hastigt körde vi iväg till tapetbutiken för att välja nya färger till rummet. Det var minsann ingen lätt match men vi fastnade i alla fall för denna ljusa, beigerandiga tapet från Casadeco. Kollektionen heter Julies et Julie och är egentligen barnrumstapeter men vi valde samma tapet till vårt sovrum också fast i grått och vitt. Hittills har jag varit jättenöjd med tapeterna!


Det gamla fönstret på bilen ovan är en av mina inredningsfavoriter. Jag hade turen att få plocka ut fönstren på ett hus som skulle rivas och sedan har jag skrivit dit texten med vit glasfärg.


Går man ut ur pysselrummet möts man av badrums och sovrumsdörren. Sovrummet är näst på tur :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar