torsdag 12 september 2013

Höstpiff

Idag har jag piffat upp vardagsrummet inför hösten. Ofta vill jag ta in lite mera bruna och beige nyanser i inredningen istället för pasteller. 


Gungstolshörnan är helt ny hos oss. Gungstolen passade bättre än förväntat i hörnet under trappan och gör att rummet blir en helhet istället för ett tomt gapande hål under trappan. Dock tycker jag fortfarande att det är aningen tomt under trappan där vi för tillfället bara har en lykta. Nån som har några bra ideer för svåra trapputrymmen? :)


Vardagsrumsbordet fick en efterlängtad duk igår. Egentligen är det en bordstablett från Hemtex. Den är ljus och diskret men ändå lite färg :)


Spisen är en av favoritdetaljerna i vår lägenhet. Nu har vi beställt ved som fyller upp ett av uteföråden så det är bara att börja elda då kylan kommer! 


På Hemtex hittade jag också tygkorgar att ha ovanpå vitrinskåpet i vardagsrummet där det länge ekat tomt. De är fortfarande tomma men snabbt hittar man överflödigt tjaffs att fylla dem med :) 


Jag har fortfarande svårt med att få bilderna i rätt ordning då jag bloggar från tabben  . Sist men inte minst är en bild på pläden som ligger i gungstolen. Den köpte jag igår på Minimani och den är såå mjuk och skön :) Jag vill gärna att gungstolshörnan ser inbjudande och mysig ut så man får lust att sätta sig ner med en tidning och slappna av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar