tisdag 24 september 2013

Ett monster!

I lördags fyllde vår älskade vovve Luna 4 år! För att fira var vi bjudna till min syster och hennes familj. 
Eftersom jag gillar att skämma bort deras dotter, min guddotter Felicia, ville jag ge henne en present. Jag plockade fram en hög men färggranna tyger och ritade ett riktigt enkelt mönster bestående av fram och bakstycke. Inspirationen fick jag från boken Ompele lempilelujasom för övrigt är en kul bok om man gillar att sy :) 

Som dekorationer klippte jag ut cirklar i olika storlekar som jag sen strök fast med dubbelsidigt limtyg och sydde sedan runt kanterna för hand. Ögonen är gjorda på samma vis.


Munnen ritade jag med en svart textilpenna eftersom jag inte råkade ha något svart broderigarn hemma. Ögonfransarna sydde jag sist av allt efter att ha fyllt monstret.


Mottagaren blev minsann nöjd och tyckte det var roligast att låta monstret rida på Luna ;)


Roligt att göra någon glad med enkla och billiga medel. Dessutom älskar jag ju att pyssla också :) Speciellt små projekt som går fort.

Annars har heela helgen gått åt till jobb och idag har vi varit barnvakter åt tjejen ovan hela dagen :) Ikväll fick vi också alla utemöbler och sommarblommor undanstädat så nu är hösten välkommen på allvar :) 
Ha en bra kväll allihopa! 

1 kommentar: