måndag 1 februari 2016

Februari

Hej!

Nu är Januari slut och det är exakt tre veckor sedan vi fick flytta in i huset. Ännu finns det mycket att göra innan huset är färdigt inrett och möblerat men vi får ta en dag och en pryl i taget. Jag hade förväntat mig en större iver att få huset inrett men som det känns nu får det ta tid för saker och ting att hitta sin plats. 



Även fast allt inte är tiptop här hemma njuter jag av att ströva omkring och pyssla med sånt som jag inte kunnat göra i husvagnen, som att baka, städa och tvätta. Alla borde bo i husvagn ett tag för att sedan kunna uppskatta små vardagsmåsten som man annars kan sucka över. 


Mest har jag satsat tid på att få ordning och reda i klädskåpen, linneskåpet och kökslådorna. Nu borde alla knutar vara i fint skick inför bebisens ankomst. Sen stressar jag lite över halvfärdiga projekt, som t.ex. ett matsalsbord och sex stycken stolar som jag håller på målar som bäst. Dock har jag de senaste dagarna känt av en trötthet som bara förekom tidigt i graviditeten så jag får nog lyssna på kroppen och vila istället för att måla. Sen tar ju livet faktiskt inte slut bara för att vi får en bebis även om tidsanvändningen kommer bli lite annorlunda. 

Idag är det 1.2 och det känns stort att vi nu går in i månaden som vi alltid kommer att minnas, månaden då vi blev föräldrar för första gången, som vi väntat och längtat! Nu är det bara en liten vecka kvar till beräknat datum så bebisen kan verkligen komma när som helst!


Jag fick för ett tag sedan en fråga här på bloggen om jag har någon instagram och visst har jag det! Josefineelvine heter jag där och ni kan följa mig HÄR

Ha en fin kväll allihopa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar