lördag 20 februari 2016

20.02.2016

Hej! 

Tack för alla gratulationer efter förra inlägget, varje grattis värmer! 
Här hemma fortsätter vi vänja oss vid den nya vardagen, dagarna flyger snabbt förbi och oftast hinner jag med ungefär en tredjedel av vad jag tänkt. Om en vecka är det också dags för Danne att återgå till jobbet vilket jag inte alls ser fram emot. Tur att han snart har vintersemester så vi får mysa hemma hela familjen igen. Då är det också dags för lillprinsessans namngivningsfest, skall bli roligt att börja planera och samla inspiration inför den. 

Mycket kaffegäster har vi fortfarande så bullaförrådet måste fyllas på med jämna mellanrum. Igår vände jag ihop en banankaka att bjuda på under dagens besök.


Jag använde mig av detta recept som är en aning modifierat utgående från DET HÄR

2 st. övermogna bananer
50 g. smör
2 st. ägg
2 dl. socker
3 dl. vetemjöl
0.5 dl. mjölk
2 tsk. bakpulver
2 tsk. vaniljsocker
1 tsk. kanel

Smält smöret och låt svalna. Vispa ägg och socker poröst. Blanda torra ingredienser och rör ner i smeten. Mosa bananerna tillsammans med matfettet och blanda med i smeten tillsammans med mjölken. Smörj en form och bröa med kokos. Grädda i 50 minuter i 175 grader.



Har ni sett vilka vackra rosa rosor vi fått? De är i min absoluta favoritrosa, denna färg lär det finnas mycket av i vårt hem i vår. Både vi föräldrar och Elvine får så mycket fina presenter så man blir alldeles rörd. Måste ta mig tid att fotografera alla fina kläder hon fått någon dag. En kofta har jag dock fotat redan idag, den låg i vår postlåda i morse. Både tröjan och mössan har min fantastiskt duktiga farmor stickat och skickat från Sverige. Så glad man kan bli då man ser hur mycket tid och kärlek det ligger bakom ett plagg! Den kommer nog värma bra i vår tror jag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar