torsdag 12 december 2013

Julpyssel

 Hej! 
Här börjar julstressen krypa sig på så småningom, samma visa varje år eftersom jag vill hinna med så mycket som möjligt innan jul och glömmer bort att vila mellan varven.. I år har jag en hel massa pyssel och bakidéer som jag vill prova på, tur att jag är ledig några dagar innan jul :) 


Jag tänkte visa er våra nya julstjärnor i köksfönstret men det är ju så gott som omöjligt att fota mot fönstret... Ni får se vårt julkök istället :) 



En tomtenisse har jag hunnit pyssla ihop också :) Mönstret tog jag från en Tilda-bok men har ändrat lite färger och former :) 

Sist men inte minst skall jag visa trådställningen som jag skrev om HÄR.
Först var den alltså blågrå och så målade jag den vit. Det känns alltid som ett brott då man målar om gamla saker men den blåa färgen skulle inte alls ha passat in hos oss.. 



Handtagen jag köpte samtidigt som trådhållaren har jag nu limmat fast på min lilla "byrå". Perfekt förvaring av sytråd, nålar o.s.v.


Nu skall jag börja fixa lite julkort eftersom det skall vara ivägskickade i morgon.. Tidsoptimist javisst ;) 
Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar