måndag 16 december 2013

Decemberskiss

Hej!
Idag föll scrapandan på och jag hittade en fin skiss som LillBlomman gjort. Dessutom har man chans att vinna ett finfint pris om man skapar efter denna skissen så kika in HÄR om du är intresserad :) 

Såhär ser skissen ut:


Och här kommer mitt bidrag:


Bilden på mig och sambon är tagen i somras på mina föräldrars bröllop. Jag älskar kombinationen rosa och vitt och denna LO blev minsann tjejig :) 
Jag har alltid gillat "more is more" stilen då det kommer till scrapbookingen men brukar ha svårt att få till det själv eftersom jag känner att det blir kaotiskt. Idag tycker jag dock att jag lyckades ganska bra att få in många blommor och andra prydnader :) 



Alla papper är av Tilda serien och blommorna är av lite olika tillverkare. 


En del av blommorna gjorde jag själv och tänkte visa hur enkelt det är att fixa till fina blommor :) 


1. Jag använde mig av fiskars blomstans och målarfärgsprover i lite olika rosa nyanser. 
2. Till varje blomma gick det åt tre blomlager som jag vek upp kanterna lite på.
3. Sen limmade jag ihop lagren och lät dem torka en stund.
4. Till sist limmande jag en liten pärla i mitten av blommorna.

Ha en bra kväll allihopa :) 

1 kommentar:

  1. Jättefin layout! Finstämd och med mycket känsla på detaljerna! Urfin helt enkelt! Tack för att du ville vara med! Kram!

    SvaraRadera