måndag 28 mars 2016

Nu drar vi igång igen!

Hej!

Nu har det gått ett tag igen sen jag tittade in här sist. Dagarna flyter på med lillan och även om vi bara är lediga är dagarna fullspäckade, men ack så roligt det är att vara mammaledig :)

Påsken börjar lida mot sitt slut och vi har fått njuta av härligt solsken och sällskap av vänner. 




Vårt skafferi har äntligen fått hyllor och jag har fått en del kökslådor tömda för att snart få fylla dem med pysselsaker tills pysselrummet är klart. Skall bli roligt att börja på med ett scrapbook album åt lillan.


För några veckor sedan började Elvine sova hela nätter vilket betyder att både mamma och pappa är betydligt piggare på dagarna. Bland annat detta har gjort att vi börjat tänka om gällande vår ofärdiga övre våning. Tanken var att vi skulle färdigställa den sommaren 2017 men efter att ha haft en 8 veckors byggpaus kliar det i fingrarna igen så vi drar igång genast!


Såhär ser det ut just nu. Väggarna och taket är isolerat och en stor del av rör och elarbeten är klara. Golvvärmeslingorna saknas ännu men efter det är det mest ytmaterial kvar och en del mellanväggar förstås.


Idag har det redan hunnit komma upp lite gipsskivor på väggarna. Eftersom grovjobbet är gjort i höstas kommer man se snabba resultat vilket gör jobbet roligare :)


Jag har redan hunnit börja fundera på inredning och ser fram emot att inreda barnrummet. Dessutom kommer vi ha ett TV-rum/familjerum i mitten av övre våningen där vi får ta ut svängarna ordentligt med gunga från taket, lektält och griffeltavla. Vardagsrummet nere är tänkt som mera "vuxet" medan rummet där uppe får vara hur barnvänligt som helst. 

Internet är ju full av barnrums inspiration och jag kommer nog spendera några timmar framför pinterest de kommande veckorna. Här har vi ett smakprov på inspiration som jag lånat HÄRIFRÅN.




Nu är det dags för lite matlagning och bebismys. Hoppas att jag tar mig mera tid för uppdatering här de kommande veckorna men tills dess får ni följa mig på min Instagram där jag heter josefineelvine. Ha det bra tills dess :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar