lördag 5 mars 2016

Helhetsbilder och tankar kring bloggandet

Go'kväll!

Vilken skön lördag jag haft som började med sovmorgon och fortsatte sedan med en lång kaffestund med fina vänner. Nu sitter jag och inväntar pappan i huset med ljusen tända, lördagstacoset på spisen och sovande bebis bredvid mig. Avslappnande värre ;)

Som jag nämnt tidigare blir vårt hem mera och mera inrett så nu känner jag mig redo för att visa lite helhetsbilder. 



Köket och matsalen är det allra bästa med vårt hus, öppen planlösning och ljus som flödar in från alla håll.




 

 Fördelen med stort kök är förvaring, förvaring, förvaring!! Att få undanstoppat fula saker som brödrost och vattenkokare. Köksön med lådor på båda sidorna slukar förvånansvärt mycket prylar, tyg och pysselsaker på ena sidan och köksgrejor på den andra. 


Här är en bild från vårt tillfälliga sovrum också. Det är aningen litet nu då vi är tre personer som skall ha kläder och andra saker i samma rum men det går bra tills lillan blir större. Men då har vi förhoppningsvis en färdig övre våning att breda ut oss på :) 


Hade en lång diskussion en kväll med sambon som varken bloggar eller läser bloggar. Han tycker att bloggvärlden är ytlig och inte visar sanningen. Visst kan jag hålla med honom till viss del, inte tar jag fram kameran hos oss då sängen är obäddad och det ligger nerspydda bebiskläder i soffan. Men samtidigt känner jag inte att mina bilder ljuger eftersom vi allt som oftast har det välstädat hemma. Och som bloggens namn, Det Ljuva Livet vill jag ju visa vår ljuva vardag och vårt ljuva liv. Jag vill att min blogg skall vara ett ställe där andra kan hitta inspiration och glädje och därför väljer jag att inte visa ofärdiga fönsterlister eller hörn med halvtomma målarfärgsburkar som minsann finns i vårt hem också. 

Sen är bloggen ett ställe för mig att uttrycka min egen kreativitet och ett ställe där jag kan utmana mig själv och utvecklas då det gäller både fotografering och inredning. Jag slår vad om att alla modebloggare går osminkade i mjukisbyxor, matbloggare äter makaroner och korv precis som vårt hem också kan innehålla tvätthögar och smutsiga kökshanddukar. 

Summa summarum vill jag som motargument till min gubbe säga att bloggar inte ljuger, man väljer bara vad man vill visa upp :) 

3 kommentarer:

  1. Du har nog rätt. 10 % av ens liv brukar jag tänka.

    SvaraRadera
  2. Inte ljuger man ju för att man städar när man bjuder hem gäster heller. Eller för att man inte går osminkad i pjamisbyxor på restaurang!?

    SvaraRadera
  3. Så vackert min fars barndomshem har blivit! Du frågade efter ev. byggnadsår och foton! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. jag ska fråga min mor om hon ev. vet något. Marita Risku

    SvaraRadera