onsdag 27 maj 2015

Dagen vi väntat på!

Hej!

Denna vecka har det gått i raketfart på husfronten och dagen vi väntat på är äntligen här: nybyggnaden har fått sina väggband! 

Men om vi börjar där vi lämnade sist, grunden. I helgen satte jag och Danne tillsammans upp ptatolevyn (den svarta plastbiten längst ner på sockeln)  i ösregn och kall vind. I den stunden kändes det mindre glamoröst att kalla sig husbyggare... :) 


På måndag morgon kom grävaren hit för att dränera runt nya delen och fylla upp grunden med grus. Som vanligt blir det snabba resultat så fort grävmaskinen rullar in på gården, sånt gillar jag :) 







Efter lite spadarbete för Danne återstod bara styroxering runt huset och uppfyllnad med grus så var grunden färdig! 


Grävmaskinen lämnade oss igår på eftermiddagen och redan idag har nya delen fått sina väggar (eller i alla fall stommar ;) )






Under detta år som vi hållit på med huset har det varit mycket jobb med sådant som egentligen inte syns men som tar tid. Själv vill jag att allt skall gå snabbt och gärna hända genast så därför är jag alldeles i extas då jag får vara med och se de faktiska utrymmena på nya delen :) 

Nu blir det bråttom att kila iväg till jobbet, på återseende! :) 

2 kommentarer: