onsdag 28 maj 2014

Sommarens färg

Hej! 
Sommarens färg hemma hos oss är helt klar blekrosa. Jag går runt och njuter av alla vackra blommor, filtar och kuddar som har denna färg. Jag bara älskar den!! Här har jag försökt fånga några av mina godbitar på bild:


Nejlikor finns för tillfället i alla våra rum. De är ju bara för vackra och dessutom håller dom ju så bra. Kuddarna, pläden och skjortan i sovrummet går i mjuka, puderrosa toner.


Skjortan fyndade jag på Vero Moda för ett par dagar sedan och kommer vara skön någon ljummen sommarkväll. 


I det enkla bor det vackra, som Ernst skulle ha sagt; några gamla glasflaskor med en blomkvist i var. Eller varför inte en tom lingonsylt burk som på högra bilden. Etiketten satt på en födelsedagspresent som jag fick av min farmor i fjol. 


Vår terass är numera inredd i väntan på sommarvärmen, hoppas vi får spendera flera långa, varma dagar och kvällar där i år. 


Den fina vaxduken är köpt på Hemtex för en billig peng och går även den i ljusrosa toner. I ett års tid har jag varit på jakt efter fina, stor dynor till våra utemöbler men nu har jag gett upp och plockade fram några örngott som jag har hittat på loppis istället. 





Igår fick jag äntligen min Närvårdarexamen och som present fick jag en slant till Säde av min bror och hans flickvän. Idag var jag där och föll genast för denna Mailegpojke i t-skjorta och shorts. 


Ljus och blommor i badrummen ger en extra fräsch känsla tycker jag så därför har jag även där ställt in några nejlikakvistar. 


Efter detta bildregn vill jag påminna om att vår härliga lägenhet ännu är till salu, mera information finns HÄR. Jag älskar fortfarande denna lägenhet lika mycket och det känns vemodigt att tänka på att nån annan skall bo här. Men samtidigt är jag mycket ivrig med att komma igång med vårt husprojekt och vet att det kommer bli minst lika fint som vår lägenhet då vi är klara där. Hoppas vi skulle få lägenheten såld snabbt så vi får komma igång påriktigt :) 

Ha en fin kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar