tisdag 22 augusti 2017

Jag är tillbaka!

Hej!

Efter en lång paus har jag äntligen hittat inspirationen igen och hoppas på att bloggen skall vakna till liv. Det är ju trots allt lusten att skriva och inspirera som gör bloggandet roligt. 

Det har hänt väldigt mycket sedan jag skrev sist, först och främst har vi blivit en till i vår familj. Efter en lång väntan kom vår lilla Ebba till världen den 1.8.2017. Hon är en väldigt lugn och behaglig bebis som endast gör sin röst hörd då det är dags för mat. Nattetid sover vi (än så länge) gott hela familjen vilket är skönt då vi alla behöver krafter till att busa och underhålla storasyster Elvine om dagarna. 


Elvine har tagit emot sin syster väldigt väl och hjälper gärna till med att hämta blöjor och snuttefiltar åt lillasyster. Men självklart tog det ett tag innan hon vande sig vid att dela uppmärksamheten med någon och den perioden är nog inte över på ett tag även om det just nu går väldigt bra med båda två. Än så länge har vi pappa hemma vilket är väldigt skönt såhär i början. 


Innan Ebba föddes kom jag också igång med mitt lilla företag Dolce Vita Design. Jag är så jätteglad att jag vågade ta steget och starta företag. Som bäst har jag en lite "mammaledigt" ifrån beställningar men så småningom är jag nog redo för att dra igång höstsäsongen. Jag har redan några nyheter som jag väntar på att få visa. 


Om ni är intresserade av att se mina kläder finns jag på instagram under namnet @dolce.vita.design och på facebook hittar ni mig här: https://www.facebook.com/dolcevitadesignvasa/ 

I våras blev vi också klara med vår övrevåning. Det kändes verkligen skönt att få flytta upp och fördela alla våra prylar på två plan!


Här har vi Elvines fina rum. Jag är nöjd med våra färgval och hela rummet känns enhetligt. 


Vårt sovrum blev också stillsamt och luftigt. 


En noggrannare rundvandring av andra våningen får vi ta en annan dag. 


På utsidan har det också hänt en del och det största är väl terassen som Danne byggde i våras. Den är vi jättenöjda med och som bäst håller han på bygger en matchande entrétrappa. Tanken är att vi i framtiden skall fortsätta terassen så att den går längs med hela långsidan av huset och ihop med trappan men i nuläget klarar vi oss på det vi har. 

Där har vi en kort och snabb uppdatering av läget hemma hos oss. 
Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar