måndag 31 oktober 2016

Hemmets hjärta, vårt kök!

Hej!

Jag vill börja med att berätta hur glad jag är över hur många ni är som tittar in här hos mig nu för tiden. I fredags kollade jag besöksstatistiken (vilket jag gör väldans sällan) och tänkte trilla av stolen då jag såg hur många ni är. Jag borde väl ta mig i kragen och skriva oftare och märker att inredningsinläggen helt klart är de mest populära. 

Därför började jag i fredags knåpa på ett inlägg om vårt kök, men vipps så var vår älskade hund Luna och hoppade upp i sängen på ett tokigt vis och fick ont i ryggen. Därför blev vår helg nått helt annat än planerat och oron har varit stor. Men idag är hon sig själv igen och i morgon blir det röntgenkontroll hos doktorn för att se att allt är som det ska. Till min stora besvikelse missade jag Kents efterlängtade konsert i lördags och jag är fortfarande så ledsen över det att jag snabbt scrollar förbi alla bilder och recensioner på sociala medier. Nog om tråkigheter, här kommer lite köksbilder!


SMEG kylskåpet är enligt mig pärlan i vårt kök, det ger den rätta känslan och jag har svårt att tänka mig att det skulle stå ett "vanligt" kylskåp i detta hörn. Tyvärr har vi haft en del problem med det och det har redan reparerats två gånger men ska man ha det fint får man lida pin ;)


Den stora kompositdiskohon DOMSJÖ från Ikea är också en fröjd för ögat, men även den har krånglat lite och blir fuktig under om man har vattnet ståendes länge i hon. Kranen kommer också från Ikea och en rörmokare meddelade oss för ett tag sedan att kranen till diskmaskinen är sönder och att det är ett konstant tryck i röret till diskmaskinen. SUCK! 


Spisen, ugnen och diskmaskinen är också av märket SMEG. Ugnen och spisplattan har fungerat felfritt medan diskmaskinen nyligen har varit på service och hela motorn har bytts ut. Frågan är om det endast är utseendet man betalar för eller om vi haft maximal otur med våra vitvaror från SMEG? 


Men för tillfället fungerar allt och sådana dagar älskar jag vårt kök. Det är rymligt och framför allt har det mycket förvaring. För tillfället har jag alla mina hobbysaker och tyger i kökslådorna så jag längtar varje dag till att få flytta in dem i mitt blivande hobbyrum (vårt nuvarande sovrum) så att vi åter igen får ordning och reda i köksskåpen. 


För oss var det inte alls svårt att välja kök. Båda föll för både skåpluckor, handtag och bänkskiva ganska direkt. Även om det känns ganska romantiskt mot den lite mera industriella stil som vårt hem går mot just nu så är jag nöjd. Det är tidlöst, lätt att variera och passar in i husets lantliga anda. Det viktigaste för mig i ett kök är ändå att det är funktionellt och det tycker jag vi har lyckats klockrent med. 

Hoppas att ni får en riktigt fin höstdag allihopa!

1 kommentar:

  1. Hej,undrar vad det är för bänkskiva ni har i köket och vilken färg den är?:)

    SvaraRadera