söndag 11 september 2016

Mycket på gång just nu!

Hej! 

Nu har det gått en tid sen jag sist skrev här, det har minst sagt varit mycket på gång! Förra helgen ordnades det gårdsloppis här i Sundom som vi deltog i och jisses så mycket jobb det var innan! Alla skåp och förråd skulle gås igenom, sorteras och prissättas. Jag överdriver inte om jag säger att jag höll på varje dag i en och en halv vecka. Sist och slutligen var det inte allt för mycket folk som kom men jag blev ändå mer än nöjd med försäljningen. 

Sen blev jag och Elvine ordentligt förkylda också. Nu efter nästan två veckor börjar vi äntligen piggna till. 


Trots förkylningen har jag orkat pyssla på lite här hemma. Jag provade för första gången vår juicepress och fick massor av äppeljuice. Det kommer garanterat göras om flera år!


Brasan har brunnit flitigt de dagar det varit lite halvruggigt ute, ganska mysigt med höst trots allt! 


Vår lilla tjej har hunnit fylla 7 månader också! Hon utvecklas i racerfart och ålar sig fram som en virvelvind här hemma :) Att hälla ut Lunas mat och vatten är minsann favoritsysslan just nu! Även om det kan vara enerverande att ertappa henne med hyss stup i kvarten är det så roligt att se hur hennes egna vilja och personlighet formas.


Igår var det åter igen dags för vår årliga träff men mina föredetta arbetskompisar. Sedan år 2010 då vi gick skilda vägar har vi träffats minst en gång i året och det är alltid lika roligt. Mycket har hänt under dessa år, flera bröllop har firats, barn har fötts och hus har byggts men vår gemenskap är den samma som förr. 


I år fick jag äran att bjuda till fest hemma hos oss, njuter verkligen av att fixa och dona inför fest. Så otroligt roligt att få duka lite finare än till vardags.





Vi satte uppe till kl 4.30 så idag har jag varit en aningen tröttare mamma än vanligt, men det var det värt :)

Ha en fin kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar