fredag 11 september 2015

Husets smycken

Hej!

I mitt senaste inlägg visade jag husets nya kläder och nu jobbas det för fullt med husets smycken, d.v.s. fönsterfoder, underslagsbrä och takplåt. Skillnaden blir enorm tycker jag! 


Vi har en längre tid varit inne på dekorationslister och lite snickarglädje runt fönstren men har inte kunnat bestämma oss för vad som är snyggast. Nu då vi satt upp enkla fönsterfoder utan extra krusiduller ser det väldigt fint ut tycker vi. Får se om vi lägger till någon dekoration eller om vi lämnar det såhär.


Alla lister runt och inne i fönstret tar lång tid att mäta och såga till, men jag tycker ändå att det går framåt i bra takt. 


Det finns flera olika sätt att lägga underslagsbrä på huset och där gav jag Danne fria händer eftersom han visste hur han ville ha det. Slutresultatet blev toppen! Dock är det en hel del kvar innan hela huset fått sina brädor. 



Här ser ni också takplåten som de håller på med som bäst. Där valde vi att ta in yrkeskillar för att göra arbetet. Både plåten och arbetet sköts av Vikströms plåtslageri från Jeppis. Skall bli spännande att se slutresultatet.  


På insidan händer det inte mycket just nu, det får vi spara till regniga höstdagar. Just nu ser det ut som en målarstudio i både matsal och kök eftersom vi har alla utsidans brädor på tork där.



Förutom bygget har jag också hunnit roa mig lite :) I lördags hade vi vår årliga träff med mina föredetta arbetskamrater. Jättegod trerätters middag, trevligt sällskap och fina vyer låg på schemat! 


Tyvärr fick jag feber och blev jättekrasslig under kvällen så min afton slutade tidigt. Därav blev det inte många foton tagna. Febern höll i sig länge och nu en vecka senare är jag fortfarande både snorig och hostig. Det märks att mitt immunförsvar är aningen sämre nu under graviditeten, men huvudsaken är att lilla bebisen mår bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar