tisdag 25 augusti 2015

Huset tar form

Hej! 

Först och främst vill jag tacka för alla grattisar och fina ord om mitt förra inlägg, de värmer varenda ett! Sen tänkte jag göra en liten husuppdatering från den senaste veckan. Den absolut största förändringen har skett på utsidan där panelen har kommit upp. Det är ännu inte riktigt klart så jag väntar med helhetsbilder tills all panel är uppe, men jag kan lova att huset ser annorlunda ut nu! 


En till stor förändring som skett är fönstren som nästan alla sitter på plats nu. Jag hade ju sett fönstren i förpackningarna och visste att det skulle bli stor skillnad på huset då de satt på plats men jag hade nog inte förstått hur stor förändringen skulle vara. Efter att första fönstret satt fast var första gången under byggtiden som jag fick tårar i ögonen, det var så fint så fint!


Fönstren kommer från Petalax snickeri och jag kan verkligen rekommendera dem till alla som funderar på att byta fönster, hög klass till ett rimligt pris. Det jag gillar bäst med deras fönster om man jämför med de större företagen är detaljerna. Som ni ser på bilden ovan är fönsterkarmarna panelfrästa på insidan vilket passar perfekt in i vårt lantliga hus, dessutom har spröjsen också detaljer och de är inte helt platta de heller. Ännu återstår det att sätta in 8 st. av 31 st. fönster men jag ser redan nu att det blir toppen :) 

Här har vi blivande köket.

Den tredje förändringen är att väggarna på gamla delens nedre våning har fått elrör och gipsskivor. Det är som ett annat hus nu då fönstren släpper in ljus igen och väggarna är ljusa! 

Andra hållet av köket och väggen mot pysselrummet/gästrummet

Matsalen.

Pysselrummet/gästrummet.
Farstukvisten.


Sist men inte minst vill jag visa burspråket som sitter ihop med vardagsrummet som jag tror kommer bli min favoritplats i hela huset. I ändan saknas ännu dubbeldörrar i glas som kommer leda ut till terassen. Snacka om ljusterapirum ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar