måndag 9 januari 2017

Den mest tacksamma växten!

Hej!

Jag brukar inte vara så hemskt intresserad av trender och modeprylar då det kommer till inredning men i år läste jag för skojsskull några artiklar om det hetaste för år 2017. Alla prognoser visar att grönväxter kommer bli riktigt poppis detta år. En suverän trend tycker jag som övar upp mina gröna fingrar lite mera varje år.  


Som tips skall jag därför visa den enda och mest tacksamma grönväxten som vi har i vårt hem. Tyvärr har jag inget namn på den men skotten kommer från min mormor och jag har haft den på alla ställen jag bott. 


Just nu finns det skott lite här och där i glasflaskor, vaser och tomma glasburkar. Endast en blomma är planterad i jord men mår hur bra som helst i vatten också. Jag gillar skotten i vatten mera då det känns mera luftigt då de står på en hylla. 



Den förökar sig otroligt snabbt och det är nästan så att man kan se bladen växa då man stirrar på dem. Dessutom är det så gott som omöjligt att få död på dem vilket är tacksamt om man som vi ibland är borta på längre resor. 


Som sagt finns skotten utspridda lite här och där i huset, kanske en orsak till det är att skotten inte kräver särskilt mycket solljus för att må bra. 


Lite tokigt blev det ju med ett växttips på en blomma jag inte vet namnet på. Men om ni råkar se den i en blomsteraffär eller hemma hos någon ta för guds skull ett skott! 

1 kommentar:

  1. PG SLOT จะมาแนะนำวิธีการ เลือกเล่นเกมสล็อตออนไลน์ อยากได้เงิน ว่าควรเลือกเล่นเกมแบบไหนถึงจะสามารถทำกำไรจากการเล่นสล็อต pgslot ได้อย่างเป็นกอบเป็นกำบางคนอาจเล่นเกมเพื่อการรีวิวเกม

    SvaraRadera