tisdag 3 januari 2017

11 månade och ny retrodress

Gott nytt år på er!

Idag blir vår lilla dam 11 månader, nästa gång blir det ett helt år. Tänk så fort tiden går när man har roligt! Igår sydde jag en färgglad liten byxdress åt Elvine som hon fått mysa omkring i idag. Mönstret är "äkta" retro då det kommer från en gammal mönsterbok men tyget är nyinköpt.


Jag kunde nog inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle klä mitt barn i såhär mönstrade och färgglada kläder, men det är ju så roligt att leka med färg och form. 


Danne fick i år igen en mycket värdefull och uppskattad julklapp, nämligen en minnessticka med bilder från hans barndom. Jag blev så inspirerad av alla fina mössor och dräkter så det lär nog bli fler retroinspirerade plagg i vår. 


Dräkten är lätt att förstora då hon växer eftersom jag lämnade mycket extra tyg uppe vid knapparna, så det är bara att flytta knapparna vart efter att hon växer. 


Idag då det är så kallt märkte jag att Elvine nästan växt ur alla sina varma stickade dräkter att ha under utekläderna så nu borde jag plocka fram virknålen och virka en ny åt henne. Det lär bli ett lite större projekt så det är nog bäst att ta tag i det så länge den behövs. 

Ha en bra dag i vintersolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar