söndag 4 december 2016

Pyntat med gran

Hej!

Så länge som vi ägt huset har jag väntat på just denna stund; att få julpynta. Vi köpte huset i april 2014 och den julen bodde vi i en liten opersonlig hyreslägenhet, där blev det inte mycket pyntat. I fjol hade vi just flyttat bort från husvagnen och väntade på att få huset inflyttningsgranskat så inte heller förra året fick jag göra det mysigt inför jul. I år trodde jag att pyntandet skulle gå överstyr och att vi skulle bada i tomtar och ljus men hittills har det gått ganska lugnt till, jag har till och med två jullådor ouppackade. Än så länge har jag mest pyntat med gran och levande ljus. 


I helgen fick julgranen flytta in. Enda sedan jag var barn har jag älskat skenet granen ger ifrån sig, finns knappast något mysigare. 


Lite småpyssel hinner vi också med Elvine och jag. I vanliga fall älskar hon att riva ner mina pysselsaker från bordet men då jag band dörrkransen av granris satt hon snällt bredvid och tittade eftersom granriset kändes lite otäckt. 


Både i köket och matsalen har vi två små minigranar som jag plockat djupt inne i Sundomskogen. Ibland håller jag med Ernst om att det vackra bor i det enkla. 



Igår hade vi så himla juligt väder, det snöade jättestora fina flingor. Lillfröken var dock aningen skeptisk till vad som gjorde henne så våt i ansiktet ;)



Jag kan inte annat än konstatera att jag älskar vårt hus i julskrud. Dessa tider påminns jag om varför vi lagt ner vår själ på detta bygge och jag är varje dag tacksam över att vi vågade ta oss ann detta tokiga projekt. 

Trevlig söndagskväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar