måndag 14 november 2016

Farsdagsmiddag

Hej!

Igår var Dannes första farsdag, en speciell dag värd att fira. Vi bjöd in min familj och tillsammans stod jag och mina syskon för menyn. 
Gånger som denna uppskattas vårt stora bord och kök lite extra, det var just av den anledningen vi planerade huset så som vi gjorde. Tycker dessutom att bordets fulla prakt kommer fram då det är dukat. 



Min Ernstvas är jag löjligt förtjust i och är nog ganska sugen på att köpa flera.. 



Som ni ser har vi tjuvstartat julen lite, igår kom stjärnorna upp i matsalen och vardagsrummet. Huset ser så ståtligt ut med julbelysning, precis som vi drömt om!


Medan vi höll på renovera fyndade jag en gammal Rörstrandservis på findit. Ett tag var jag i valet och kvalet om jag skulle sälja den vidare men då det kommer många gäster behövs den verkligen och det känns lite häftigt att duka i äkta, gammalt porslin. 


Gårdagen blev mycket lyckad och jag tror att alla pappor var mer än nöjda. Nöjd är jag också att Elvine fått en sån fantastisk pappa!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar