lördag 16 april 2016

Namngivningen

Hej! 

Idag var det äntligen dags för lillans namngivningsfest. Vi var båda överens från början att vi inte ville ha ett traditionellt dop men en fest då alla skulle få träffas och fira vår lilla skatt ville vi ändå ha. Dagen var jättelyckad och nu sover sessan som en stock på soffan efter en dag då hon fick gå från famn till famn. 



Tanken var att hon skulle få han en hemmasydd klänning men den visade sig bli aningen för stor så det fick bli en spetsdröm från Lindex istället vilket gick lika bra.




Den jättejättefina tårtan har min syster gjort, hon har minsann talang för det där med bakning!





Smörgåstårtorna gjorde Danne igår och jag och Jessi dekorerade dem i all hast innan gästerna anlände. 


Som gluten och laktosfri tårta bakade jag en cheescakevariant med smak av mango och hallon. Jag följde inget recept utan blandade ihop lite godsaker och använde glutenfria digestivekex som botten.


Huset var fullt av glada barn och vuxna. Är så glad att jag råkade få alla älskade ungar på en och samma bild ;)


Här har vi en av Elvines finfina faddrar och "isosisko" som Felicia kallar sig! <3

 

Jag är så glad över denna dagen. Kommer bli så roligt att visa vår lilla prinsessa bilder från idag på alla som ville vara med och fira att hon kommit till världen. Är så evigt tacksam över att hon har så mycket fina människor i sitt liv och framför allt att vi fått en sån underbar dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar